Pages

Sunday 21 April 2013

Mimpi Yang Membawak ke Realiti huhu

Selesai dicoret pada : 21 April 2013 (3.24 PM)

     Hey blog! What's up? (haha.ini semua poyo!).. Actually aku tak ade topik pun nak coret kat sini . Yela.. Aku duduk rumah je., tunggu keputusan UPU or Matrikulasi keluar . Jalan-jalan cari pasal  pusing-pusing negeri pun tak . tsktsktsk . . So, today i'll write about my dream experiences .. wahh! weird benor budak nih . layan je la.

      Memang sudah ditakdirkan yang aku ni jenis yang sangat mudah untuk ingat balik sebahagian besar babak-babak macam filem pulak  dalam mimpi aku setiap hari especially semenjak jadi penganggur terhormat  setia kat rumah ni . I don't know if its kind of speciality or normal , but i found thats weird . Haha! Macam2 lah kau ni mak cix .

Tabungan Maya Saya -klik la kalau sudi.thanks ..

      Aku rasa aku patut dokumentasikan mimpi2 aku ni .. nanti esok2 boleh bace balik. Wahh..good idea! Nanti lah.. So, apa yang mendorong aku untuk buat entry ni? sebab.. aku sakit kaki pasal mimpi ! ! fuhh..lego den ..
    
         Point2 mimpi tu, lebih kurang cenggini ..
  • Aku terlibat dengan kem ntah ape bende
  • Dekat kawasan hutan yang sangat menyeramkan
  • Ada bangunan sekolah macam biasa
  • Ramai sangat budak-budak sebaya aku
  • Aku kene lari sana, lari sini macam explorace tu
  • Kene panjat air terjun dari bawah (tinggi dowh waterfall tu!)
  • Terjun dari waterfall guna mende kat bawah ni ! seram wacakap luu..
    sumbangan google
  • Kene terjun macam bunggee jumping tapi tak de tali2 ikat kaki. Tawakkal gitu je .. Dah la tasik hijau berlumut.,ntah ade buaya ke dalam tu. uuuu .. .
    macam ni la ketinggian n keadaan air dy lebih kurang. tapi dalam mimpi aku tak de tali la kat kaki tu
  • Tapi aku tak sempat terjun pun.. Tetibe dah tukar scene masok dalam kelas . haha..name pun mimpi . 
  • Dalam kelas tu, tau ade sape? hehe...
....
....
....
...
...
..
....
...

.
.
.
.
...TADAAAAA !!!!!
Tan Sri Muhyiddin Yassin
  • Ada Timbalan Perdana Menteri Malaysia.. kelas kau maria! macam mane la dy boleh masok dalam mimpi aku ni ...hrm ..
  • Dalam tu dy tengah cakap-cakap dengan students,sebar menifesto kot  . Aku rase tengah menjalankan kewajipan sebagai Menteri Pelajaran kot .. yang mesra dan merendah diri . Dy duduk atas lantai simen kott. Pakai kot smart2 plak tu . . (ade part aku kene marah ngan dy)huuu..


Lepas tu aku tak ingat ape2 dah . .

So, aku nak buat kesimpulan berkenaan mimpi ni ..
  • Pasal aku sertai kem tu, mungkin sebab aku terlalu fikirkan sangat pasal minggu orientasi kat universiti nanti . Macam mane la agaknye suasana tu nanti .. So,terbawak-bawak la sampai ke dalam tidur.
  • Then, pasal Tan Sri Muhyiddin Yassin tu , maybe sebab PILIHANRAYA dah dekat kot. haha! tapi kenape bukan Dato' Seri Najib?  .Kat tv..politik, internet..politik,surat kabar..politik, radio..politik. Last2 aku mimpi pun keluar politik jugak.. ceitt! xpe lah . . mimpi tu mainan tidur .

PASAL KAKI AKU?

Aku pun tak tau la ape sebabnye .. Lepas je aku bangun tidur after mimpi tu, betis kanan aku ni sakit semacam je . Dah due hari..Biasenye kalau sakit macam ni, sebab aktiviti fizikal macam sukan or merentas desa yang extreme. Alaaa..yang akibat pengumpulan lactic acid dalam otot tu, anaerobic respiration. (recover biology sket)haha! 

Jangan-jangan! Sebab aku lari banyak sangat dalam mimpi tu kot! Hrmm..tak logik, mimpi tu kisah alam ghaib  dalam minda je . Atau maybe minda separa sedar aku terhantar impuls kat medulla oblogata aku supaya menterjemahkan aktiviti separa sedar aku kepada aktiviti fizikal yang sebenarnya iaitu berlari2 sampai aku tak cukup oxygen nak suruh glucose produce energy???? wait a minute! Cikgu bio aku tak pernah aja bab2 mimpi ni..so, xpayah nak buat teori ala-ala Pemenang Nobel plak . .

As a conclusion.. aku rase mase aku mimpi tu, aku ada tertendang besi katil aku dengan kuat secara tak sedar.. Tutup Kes! kbai !


No comments:

Post a Comment