Pages

Thursday 28 February 2013

. . Dendamku Pada nya . .


    Tersebutlah kisah di sebuah rumah di pinggir bandar Kota Bharu . Sleeping Beauty Tiga beradik sedang lena dibuai mimpi (tak tau indah ke tak sebab mimpi masing2) .

  Lebih kurang pukul 3, 4 pagi kot kitorang perasan bilik kitorang diserang nyamuk yang maha banyaknye. Baru la aku ingat yang sebelum masuk tidur,aku lupa nak perap ubat nyamuk yang spray tu dalam bilik. Adik Ika tu memang dah tarik diri tidur kat ruang tamu, lepas tu kak cik pulak ikut sekali. Aku? Malas punya pasal, sanggup tarik selimut tebal sampai tutup kepala.  Aku perasan jugak umi ada masuk bilik lepas tu spray ubat nyamuk bawah katil. Thanks umi! (rase macam jadi baby balik)

     Berapa lama sangat boleh tahan. Natijah lemas dan panas akhirnya selimut tu melorot balik seterusnya mendedahkan aku kepada serangan fizikal nyamuk2 tu. Mental aku pun diaorang seksa jugak dengan buat bunyi2 yang bagi aku sangat annoying. Aku buat tak tau je lepastu sedar-sedar dah azan subuh . Yang ni aku terima kasih banyak-banyak kat nyamuk tu sebab tolong kejut .(TAPI DENDAM AKU TAK ABIS LAGI).
   
     Sebelum masuk bilik air, sempat la aku spray ubat nyamuk tu dalam bilik ala-ala bomba padamkan kebakaran sebab geram sangat. Aku tak kisah la badan aku ni bintik2 or merah2..Tapi gatal tu menganggu konsentrasi tidur aku! Lepas tekan suis lampu , nampak 2,3 ekor nyamuk tengah terbang baekk punya. Aku pun ape la, Pap! Pap! Pap! . Puas hati aku! Rasekan!

        Episod pembalasan dendam aku tak habis lagi, sebelum ambik wuduk ade la 3, 4 ekor nyamuk yang terkorban .Walaupun mungkin ada diantara mereka yang tak terlibat dalam serangan Al-Qaeda dalam bilik aku, "Ade Aku Kisah..??" . Ni laa kisah Dendamku Pada Nyamuk.

  Moral of the story, I Will Never Forget To Spray The Shieldtox or Fumakilla or Whatever in My Bedroom Before Going To Sleep . . .

No comments:

Post a Comment